top of page

Funkcja

Szybciej, mocniej i przede wszystkim pewniej z pneumatycznymi instalacjami hamulcowymi firmy Atzlinger

Trend w rolnictwie zmierza w kierunku stosowania coraz większych i cięższych maszyn. Do pewnego transportowania towarów potrzebny jest precyzyjnie działający system hamulcowy na ciągniku i przyczepie, który jest idealnie zintegrowany.

Oferujemy hamulcowe układy pneumatyczne do większości obecnych ciągników i przyczep oraz do starszych modeli. Ogromna ilość wariantów w naszym programie umożliwia doposażenie układu hamulcowego praktycznie w każdym pojeździe. Znając korzyści naszych systemów można śmiało stwierdzić, że są to systemy przeznaczone do pewnego transportowania produktów.

Kolejny schemat opisuje istotę działania układu hamulcowego na ciągniku i przyczepie.

Ciągnik z podłączeniem układu hamulcowego w przyczepie kombinacja obwodów 2+1

Uruchamiając hamulec w ciągniku zostaje automatycznie  uruchomione hamowanie przyczepy. Ustawienie siły hamowania przyczepy regulatorem mechanicznym, bądź automatycznym zależy od obciążenia przyczepy.

Przyczepa system 2-obwodowy, hamowanie 2-osiowe z regulatorem siły hamowania

Przy odczepieniu się przyczepy następuje jej automatyczne zahamowanie.

Podczas postoju można wielokrotnie hamować dzięki zgromadzonemu w zbiornikach powietrzu.

Atzlinger_Schema_P_1_2019.jpg

Przyczepa – opis funkcjonowania

  1. Zawór sterujący przyczepy
    Poprzez „żółte” złącze zostaje zainicjowane hamowanie przyczepy/ Zerwanie, hamulec awaryjny.
     

  2. Zbiornik powietrza
    Własne zasilanie powietrza przyczepy  w przypadku sytuacji awaryjnych oraz zerwania/oderwania.
     

  3. Podwójny zawór spustowy
    Służy do aktywowania i wyłączania roboczego układu hamulcowe, jak również hamulca sprężynowego w sytuacji odłączenia.

     

  4. Regulator siły hamowania
    Automatyczny regulator siły hamowania stosujemy w celu dopasowania siły hamowania do masy przyczepy.

     

  5. Złącze pneumatyczne zasilanie z filtrem
    Połączenie przewodów powietrza między pojazdem ciągnącym, a przyczepą – czerwone: złącze przewodu zasilającego/ Filtr chroni przed zanieczyszczeniem instalacji.

     

  6. Złącze pneumatyczne hamowanie  z filtrem
    Połączenie przewodów powietrza między pojazdem ciągnącym, a przyczepą-żółte: złącze przewodu hamującego / Filtr chroni przed zanieczyszczeniem instalacji.

     

  7. Siłownik tristop
    Siłownik sprężynowo-membranowy służy do wytworzenia siły hamowania dla hamulców kół. Składa się z części membranowej dla roboczego układu hamulcowego oraz z części sprężynowej dla układu hamulca postojowego i pomocniczego.

     

  8. Siłownik membranowy
    Odpowiednio dobrany siłownik zapewnia optymalne hamowanie.

     

  9. Dwukierunkowy zawór szybkiego zwalniania
    Zawór dwukierunkowy z funkcją szybkiego zwalniania do natychmiastowego odpowietrzenia przewodów hamulcowych.

Ciągnik – opis funkcjonowania

  1. Sprężarka
    Objętościowo duża sprężarka gwarantuje krótki czas napełnienia układu.
     

  2. Osuszacz powietrza z regulatorem ciśnienia
    Reguluje ciśnienie robocze instalacji na poziomie 8 bar oraz eliminuje wilgoć z powietrza chroniąc system przed korozją.

     

  3. Wskaźnik ciśnienia
    Manometr służący do monitorowania ciśnienia w zbiornikach powietrza.

     

  4. Pompa hamulcowa
    Steruje zaworem sterującym przyczepy dla pewnego zmniejszania prędkości.

     

  5. Zbiornik powietrza
    Zasilanie powietrza dla zapewnienia wymaganych funkcji hamulcowych oraz do dłuższej pracy np. w górach.

     

  6. Zawór sterujący przyczepy S-TCV
    Modułowy zawór sterujący przyczepy przeznaczony do pojazdów z hydraulicznym systemem hamulcowym do sterowania pneumatycznym układem w przyczepie.

     

  7. Zawór bezpieczeństwa ELR
    Zawór bezpieczeństwa aktywujący ,podczas czynności hamowania przy uszkodzeniu lub zerwaniu przewodów hamulcowych, funkcje awaryjnego hamowania przyczepy.

     

  8. Złacze pneumatyczne zasilanie
    Połączenie przewodów powietrza między pojazdem ciągnącym, a przyczepą – czerwone: złącze przewodu zasilającego.

     

  9. Złącze pneumatyczne hamowanie
    Połączenie przewodów powietrza między pojazdem ciągnącym, a przyczepą-żółte: złącze przewodu hamującego .

bottom of page